Salgsbetingelser og vilkår
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelsene for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp er regulert av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i avtalen skal ikke forstås som en begrensning i disse rettighetene, men som en detaljert oversikt over partenes plikter og rettigheter.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, samt eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid har særskilt avtalte vilkår forrang, så lenge det ikke strider med ufravikelig lov.
2. Selger
Firmanavn: Klinikk Skien AS
Organisasjonsnummer: 920 811 272
Adresse: Bølevegen 79, 3724 Skien
E-post: post@klinikkskien.no
3. Kjøper
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen.
4. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (25 %), med mindre annet er spesifisert. Eventuelle tilleggskostnader vil fremkomme tydelig før bestilling.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn sin bestilling via nettbutikken. Ved å bekrefte kjøpet aksepterer kjøper salgsbetingelsene.
6. Betaling
Vi benytter Dintero Checkout som betalingsløsning. Kjøper kan betale med kort, Vipps eller faktura. Betaling reserveres ved bestilling og belastes ved utsendelse.
7. Levering
Normal leveringstid er 1–4 virkedager. Helgbestillinger sendes førstkommende mandag. Forsinket levering skal meldes på e-post til post@klinikkskien.no.
8. Risikoovergang
Risikoen for varen overføres til kjøper når varen er levert.
9. Angrerett
Du har 14 dagers angrerett fra du mottar varen. Du må sende oss en skriftlig beskjed på e-post der du oppgir navn, ordrenummer og hvilke produkter du ønsker å returnere. Returfrakt betales av kjøper. Retur må skje innen 14 dager. Varen må returneres i original stand og emballasje. Vi forbeholder oss retten til å gjøre fradrag for verdiforringelse.
Angreretten gjelder ikke for:
-
Produkter med brutt forsegling av hygieniske årsaker (for eksempel hudpleie og hårprodukter)
-
Skreddersydde eller personlig tilpassede varer
-
Tjenester som er fullført med samtykke
10. Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel må du kontakte oss så snart som mulig. Reklamasjon må skje innen to måneder etter at du oppdaget mangelen, og senest to år (fem år for produkter med forventet lengre levetid). Send e-post til post@klinikkskien.no med navn, ordrenummer og bilde/dokumentasjon av feilen.
Vi dekker returfrakt ved godkjent reklamasjon.
11. Personvern
Vi behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning (GDPR). Informasjonen brukes for å administrere din bestilling, og eventuelt til markedsføring dersom du har samtykket til dette. Vi deler kun informasjon med betalings- og fraktleverandører der det er nødvendig for å gjennomføre bestillingen.
Les mer i vår personvernerklæring.
12. Ansvarsbegrensning
Klinikk Skien AS tar ikke ansvar for indirekte tap eller skader som følge av bruk av produkter kjøpt i nettbutikken. Klinikk Skien AS er ikke ansvarlig for individuell intoleranse, allergiske reaksjoner eller feil bruk av hudpleie- og hårprodukter. Kunder oppfordres til å følge bruksanvisninger og å teste produktet forsiktig ved førstegangsbruk.
13. Tvister
Dersom du har en klage, ta kontakt med oss først. Klarer vi ikke å løse saken, kan du kontakte Forbrukerrådet. Vi følger deres avgjørelser. EU-borgere kan også bruke EU’s klageportal: http://ec.europa.eu/odr.
Informasjonskapsler (cookies)
Nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen. Ved å bruke nettstedet godtar du vår bruk av cookies. Les mer i vår cookie-erklæring.
Endringer i vilkårene
Klinikk Skien AS forbeholder seg retten til å oppdatere disse vilkårene ved behov. Endringer trer i kraft fra det tidspunktet de publiseres på denne siden.
Sist oppdatert: 22.05.2025